05.08.2009

Distruge cat poti!

Pentru mine, citirea Cotidianului si Evenimentului zilei a devenit de multa vreme un soi de ritual cu care incepe fiecare dimineata. Probabil ca functioneaza acea reactie de multumire, atunci cand imi regasesc propriile idei in articolele aparute in cele doua ziare. Recunosc, s-a intamplat uneori sa m-apuce dracii din cauza tampeniilor citite acolo sau a laudelor exagerate la adresa lui Basescu. In fine, si altii sufera de aceeasi boala chiar daca se considera parintii democratiei moderne (vezi marile cotidiane din Sarkozia).
Ce ma socheaza in momentul de fata este dorinta maladiva a lui Cornel Nistorescu, recent inscaunat tartor la Cotidianul, de a distruge cu orice pret acest simbol. Cand presa scrisa din Romania colcaie de scandaluri cu "vedete", crime, violuri, fenomene paranormale carora nici Scully si nici Mulder nu le-ar putea deslusi sensul, ziarul lui Ion Ratiu ramasese un fel de oaza de normalitate.
Mai devreme, m-am delectat cu aberatiile debitate de Nistorescu in interviul aparut in Evenimentul zilei pe tema schimbarilor de la Cotidianul. Ca de exemplu:
- "Folosesc şi acum maşina de scris. Ieri am transpirat de ciudă că n-am avut-o la îndemână, pentru că mi-a dispărut un text din calculator, şi dacă o aveam, în cinci minute rescriam. Am pierdut editorialul şi a trebuit să-l rescriu de mână, cu pixul, am crezut că înnebunesc. Dar aduc eu o maşină şi-aici, pentru că este strictamente necesară. De acolo sigur nu dispare." Carevasazica, ideile lui sunt inmagazinate in masina de scris?
- "... de la amânarea unui articol şi până la cenzură este o mare distanţă (...) Cenzură este atunci când o instituţie a statului intervine în conţinutul unei publicaţii sau al unui canal media. Asta nu este cenzură, este o decizie profesională." A unui cenzor (de)mascat?
- "Valeriu Turcan îşi permite să dea telefoane în redacţii pentru a afla cum evoluează atacarea şi abordarea scandalului ". Turcan suna personal peste tot, de parca asta e menirea lui la Cotroceni!
- "Tot bombardamentul de comentarii pe site-uri, cea mai mare parte de o agresivitate ieşită din comun, arată mai degrabă ca opera unor profesionişti din serviciile secrete şi de la partide, decât ca reacţie de public şocat că un articol a dispărut." In miez de vara, s-a dat adunarea pentru ca toata lumea sa intrerupa concediul si sa tasteze pe bloguri si forumuri contra lui Nistorescu. Si de la toate partidele sau numai dintr-o anumita zona, nea Cornele?
- "Robert Turcescu şi-a suspendat comentariul până se clarifică lucrurile, aflând că el aici nu mai publică. A vrut să mi-o ia înainte. O să-l las să mai publice după ce mai învaţă meserie, după ce mai progresează." Zise nasul despre fin.
- "Relaţia mea cu Securitatea a fost una, sper eu, inteligentă." Aferim, bibicule!
Pana sa termin de scris, a venit cutremurul. La voi a fost?:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu